מטיף במסגד נעצר לאחר שהוכח שהעביר סיוע כספי לחמאס

    קובי פינקלר 2 Comment on מטיף במסגד נעצר לאחר שהוכח שהעביר סיוע כספי לחמאס

    ארבעה חודשים לפני הטבח ב-7 באוקטובר נפגש בכיר בתנועה האיסלמית עם בכיר החמאס סאלח ערורי בתורכיה. בנוסף הבכיר העביר במשך שלוש שנים כסף מזומן לעזה ששימש לבניית מנהרות. הבכיר, תושב חורה שבנגב ומטיף במסגדים, נער לפני כחודש והיום יוגש נגדו כתב אישום

    7:52
    20.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אחדות בישראל? הדרך שלנו לצאת מהבוץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחוז דרום במשטרת ישראל, במהלך חודש ינואר 2024 נעצרו אוסאמה אלעוקבי ואשתו סמאח, אזרחים ישראלים תושבי חורה שבנגב, בחשד לקשר עם פעילי חמאס בחו"ל.

    אוסאמה אלעוקבי, בעברו פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת, בין היתר, לאור פעילות משותפת עם תנועת החמאס. אוסאמה מוכר לאורך השנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה ואף מעורב בנשיאת דרשות במסגדים ופרסומים ברשתות החברתיות, תוך עידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אלאקצא.

    במסגרת חקירתו בשב"כ ובימ״ר נגב וממצאים שנתפסו בביתו, נחשפה תמיכה והזדהות עם אידיאולוגית החמאס, לצד ראיות כי העביר סיוע כספי לפעיל חמאס ברצועת עזה בהיקף של עשרות אלפי ש"ח במשך שנים.

    עוד עולה מהחקירה כי ביצע שימוש ציני באיסוף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועת עזה.

    ממצאי החקירה בשב"כ ובימ״ר נגב העלו כי אוסאמה עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת טיסותיו לתורכיה, זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי. במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי החמאס בעבור פעילותו בנגב.

    במהלך ביקורו האחרון בתורכיה בחודש יוני 2023, השתתף אוסאמה בפורום מצומצם בו נפגש, הן עם בכיר חמאס המקורב לצמרת הנהגת החמאס בחו"ל, והן עם סאלח עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אשר חוסל בלבנון בחודש ינואר 2024.

    עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הגיש עו״ד יריב צרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אלעוקבי המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

    שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, ויפעל לסכל כל פעילות שכזו תוך מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה.



    2 תגובות

    מיין תגובות